O tym, że zachwycamy się burakami mogliście się już zorientować w poprzednim przepisie, a także na Naszym Instagramie, gdzie pokazujemy np. przepyszne różowe koktajle z buraka i owoców. Dzisiaj chcemy Wam pokazać Nasze ulubione wegańskie klopsiki z buraka i kaszy kuskus. Są sycące, łatwe w przygotowaniu i wilgotne w środku. Świetnie smakują na ciepło podane w taki sposób jak na zdjęciu – z frytkami z batatów, kiełkami i sosem czosnkowym lub chrzanowym. W sumie dziwne, że ten przepis pojawia się tutaj dopiero teraz, bo zajadamy się nimi już od jakiegoś czasu. Mamy nadzieję, że pokochacie je tak mocno jak my 🙂

Buraki mają wiele cennych składników, które wpływają na ich właściwości zdrowotne. Wspomagają układ krwionośny. Zawierają również kwas foliowy, który jest niezbędny kobietom w ciąży. Buraki pomagają również unormować poziom cholesterolu we krwi, dzięki czemu obniżają ryzyko zawału.

Jak przygotować klopsiki z buraka?

Czego potrzebujemy?

Pogrubioną czcionką podane zostały przeliczniki węglowodanowe* i białkowo-tłuszczowe, przygotowane z myślą o diabetykach.

    • 3 małe buraki (2,2 WW, 0,3 WBT)
    • 150 g suchej kaszy kuskus  (11,2 WW, 0,7 WBT)
    • 1 mała cebula (0,5 WW, 0,1 WBT)
    • 2 ząbki czosnku (0,3 WW, 0 WBT)
    • 1/4 szklanki oleju roślinnego (kokosowy) (0 WW, 6,7 WBT)
    • koperek (0 WW, 0 WBT)
    • sól (0 WW, 0 WBT)
    • pieprz (0 WW, 0 WBT)
    • mąka kukurydziana (szklanka) (8 WW, 0,5 WBT)
      około 16 klopsików 22 WW, 8,3 WBT

      jeden klopsik (około): 1,4 WW, 0,5 WBT

      *Wymienniki węglowodanowe i białkowo-tłuszczowe do przepisu z klopsikami przygotowane z myślą o diabetykach przez ekspertów Diabdis. Więcej informacji o przeliczaniu WW I WBT znajdziecie na: https://diabdis.com/dieta-cukrzycowa/

 

Przygotowanie:

  1. Buraki myjemy i gotujemy przez około godzinę. Można je również upiec. Jak upiec buraka opisałyśmy w tym wpisie. Ugotowanego/upieczonego buraka ścieramy na tarce o drobnych oczkach lub rozdrabniamy razem z cebulą i czosnkiem w malakserze.
  2. Kaszę kuskus przygotowujemy według instrukcji na opakowaniu, czyli zalewamy gorącą wodą i zostawiamy na kilka minut pod przykryciem.
  3. Gotową kaszę kuskus, starte buraki, rozdrobnioną cebulę, czosnek i pozostałe składniki mieszamy ze sobą dokładnie w misce.
  4. Z masy formujemy kulki, które możemy obtoczyć dodatkowo w mące (my używamy do tego mąki kukurydzianej). Uformowane klopsiki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  5. Pieczemy około 30 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.

klopsiki kotlety z kaszy kuskus i buraka przepis twobrokesisters blog

klopsiki kotlety z kaszy kuskus i buraka przepis twobrokesisters blog
Lubicie warzywne kotleciki? Z jakich jeszcze warzyw je przygotowujecie? Czekamy na komentarze 🙂 
Mam smaka na buraka   Smaczne a nie tuczy
Klopsiki z buraka i kaszy kuskus
Oceń ten wpis

Mogą spodobać Ci się również:

One thought on “Klopsiki z buraka i kaszy kuskus”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *