Sezon na szparagi jest niesamowicie krótki, więc trzeba wykorzystać go na 100%. Dzisiaj proponujemy przygotować makaron ze szparagami, łososiem i suszonymi pomidorami – to kompozycja cudownych smaków, które wspaniale się uzupełniają i rozpieszczają kubki smakowe. Obiecuję, że będziecie tęsknić za tym daniem przez cały rok!

przepis na makaron ze szparagami, łososiem i suszonymi pomidorami

Dlaczego warto jeść szparagi?

Szparagi to prawdziwe bogactwo witamin i minerałów. Wspomagają prawidłowy rozwój płodu, zapobiegają powstawaniu nowotworów, wspomagają odchudzanie. 100 g szparagów to zaledwie 18 kcal, więc można je jeść bez wyrzeczeń. Składają się one w 95% z wody, a jednocześnie zawierają wiele minerałów i witamin. Co ciekawe, szparagi to jeden z najsilniejszych afrodyzjaków, zaraz obok kawioru i lubczyku, więc warto przygotowywać je na kolację we dwoje.

Jakie witaminy i składniki mineralne zawierają szparagi?

  • witaminy C i E oraz beta-karoten, które poprawiają stan skóry, włosów i paznokci,
  • kwas foliowy – niezbędny dla kobiet w ciąży lub planujących ciążę. Kwas foliowy odpowiada za prawidłowy rozwój płodu, a także spowalnia proces starzenia i wspomaga regenerację uszkodzonych komórek. Odpowiedzialny jest również za prawidłową pracę układu krążenia.
  •  asparagina – odpowiada za odpowiedni poziom nawodnienia organizmu i wspomaga pracę nerek,
  • wapń i fosfor – odpowiadają za zdrowy stan kości i zębów,
  • potas – w połączeniu z asparaginą sprawia, że szparagi mają działanie moczopędne,
  • błonnik – wspomaga procesy trawienne, poprzez poprawę pracy jelit
  • inulina – naturalny prebiotyk, który odżywia pożyteczne bakterie jelitowe

 

makaron ze szparagami, łososiem i suszonymi pomidorami

 

Makaron ze szparagami, łososiem i suszonymi pomidorami

Czego potrzebujemy?

  • 200 g makaronu,
  • ok. 6-7 zielonych szparagów,
  • pół małej cebuli,
  • ok. 6 suszonych pomidorów,
  • kawałek pieczonego łososia (ok. 100 g)
  • 100 ml śmietanki 18%,
  • olej kokosowy bezzapachowy lub oliwa z oliwek,
  • sól, pieprz*

*ciekawego aromatu doda pieprz cytrynowy

 

Przygotowanie

  1. Na patelni rozgrzewamy olej kokosowy. W międzyczasie kroimy drobno cebulkę. Dodajemy ją na patelnię i podsmażamy do zeszklenia (aż będzie miękka).
  2. Szparagi myjemy, odkrawamy lub odłamujemy twarde końcówki. Kroimy szparagi na kawałki około 3 cm. Dodajemy je na patelnię.
  3. W osobnym garnku gotujemy makaron według instrukcji na opakowaniu.
  4. Pomidory suszone odsączamy z zalewy i kroimy w paski. Dodajemy na patelnię ze szparagami.
  5. Do podsmażonych warzyw dodajemy śmietankę, delikatnie wszystko mieszamy.
  6. Łososia kroimy na drobne kawałki i dodajemy do sosu, a następnie przyprawiamy do smaku.
  7. Do ugotowanego i odlanego makaronu dodajemy sos. Gotowe!

 

przepis na makaron z zielonymi szparagami, łososiem i suszonymi pomidorami

zielone szparagi przepis

makaron ze szparagami, suszonymi pomidorami i łososiem

 

Korzystacie z sezonu na szparagi? W jaki jeszcze sposób je podajecie? Przypominamy przepis na makaron ze szparagami i cukinią, który najlepiej smakuje podany z jajkiem sadzonym lub jajkiem w koszulce. Niebo w gębie! 🙂 

Makaron ze szparagami, łososiem i suszonymi pomidorami
5 (100%) 1 vote

Mogą spodobać Ci się również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *