Nieubłaganie nadchodzi jesień, dla mnie to zawsze trudny czas, nie lubię się żegnać z ciepłymi, długimi dniami i poczuciem takiej lekkiej beztroski. Rok w rok ciężko jest mi się pogodzić z końcem lata i nadejściem szarych dni. Jedyne, co mnie pociesza to bogactwo owoców i warzyw sezonowych, które uwielbiam. Jesienią jest czas na śliwki, najlepsze jabłka, gruszki, dynię, bataty, kukurydzę.. Wszystko, co uwielbiam! Jedynym ze sposobów na przetrwanie krótszych dni i przyzwyczajenie się do nowej rzeczywistości, jest dla mnie wprowadzenie jeszcze większej ilości kolorów na talerz. Na początek pokolorowałam moje śniadanie za pomocą kawałka słodziutkiego buraka – powstała ciesząca oko smoothie bowl, czyli śniadaniowa miska dobroci, która podbija Instagram.

Takie kolorowe śniadanie potrafi poprawić humor w ponury poranek i na pewno pozwoli na lepsze rozpoczęcie dnia. Co najfajniejsze, smoothie bowl można przygotować już wieczorem i rano jedynie dodać dodatki. Dzięki temu zaoszczędzimy 10 minut, które można poświęcić na małą drzemkę, kiedy wstawanie będzie szczególnie trudne 🙂

koktajl w misce na śniadanie, czyli smoothie bowl

szybkie śniadanie czyli smoothie bowl

 

Czego potrzebujemy?

  • 250 ml dowolnego mleka
  • 4 łyżki nasion chia
  • 1 banan
  • 2-3 cm buraka (dla koloru)
  • 3 łyżki soku z granatu (można pominąć lub zastąpić innym sokiem)
  • garść porzeczek / truskawek / malin – w zależności od sezonu
  • na wierzch: sezonowe owoce, migdały, wiórki kokosowe, cukier kokosowy

Przygotowanie smoothie bowl z chia:

  1. Banana, kawałek buraka i porzeczki blendujemy z mlekiem i sokiem z granatu.
  2. Do smoothie dodajemy nasiona chia i mieszamy dokładnie. Odstawiamy całość do lodówki na co najmniej 2h, a najlepiej na całą noc. W międzyczasie raz mieszamy.
  3. Podajemy z sezonowymi owocami, migdałami lub wiórkami kokosowymi.

A takie śliczne gwiazdki z banana można wyciąć za pomocą foremki do ciasteczek – taki malutki akcent, a dodaje posiłkowi pozytywnej energii i prowokuje uśmiech z rana 🙂 

smoothie bowl, czyli koktajlowa miska na śniadanie smoothie bowl z chia i burakiem

 

Spróbujecie tego różowego szczęścia? Polecam Wam serdecznie – smoothie bowl z nasionami chia jest bardzo pożywne, a jednocześnie przepięknie wygląda. Można przygotować również takie śniadanie na wynos – wystarczy przelać smoothie do słoiczka i już można zabrać kolorowy posiłek do pracy czy na uczelnię.

A jakie Wy macie sposoby na przetrwanie jesiennych dni? Jak radzicie sobie z coraz krótszymi dniami? Wracacie do hobby, dziergacie swetry, zajęcia jogi? Dajcie znać 😉 

Smoothie bowl, czyli śniadaniowa miska z Instagrama
Oceń ten wpis

Mogą spodobać Ci się również:

3 thoughts on “Smoothie bowl, czyli śniadaniowa miska z Instagrama”

    1. Dzień dobry 🙂 Nigdy nie ucierałam masła z miodem, może gdyby to był taki scukrzony miód, a nie płynny, to byłoby to możliwe? W jednym z przepisów do przygotowywania kruszonki zamiast cukru użyłam ksylitolu, można też wykorzystać erytrytol 😉

      1. Dziękuję za odpowiedź. A czy mogłaby mi Pani zaproponować jakiś przepis na podobne kruche ciasteczka? Gdzie można zamienić cukier na miód?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *